Mormor

Min mormor är den finaste människa i världen. Jag älskar dig <3


Jag kommer hem till henne och vi pratar lite, hon börjar prata om livet när hon var ung och om att hon alltid gick hungrig. Jag berättade att jag ska åka till norge och man såg hennes blick leva upp. Hon blev jätte nyfiken och frågade massor. Hon visste precis var stället låg och drog sig till minnes att hennes pappa ofta var ute och reste.


Vi började prata om hennes dotter brita, min moster. Sedan ledde det vidare till mig, jag sa att jag hade en syster som hette Amanda och då sa hon " jag har också en amanda i min släkt" (vi pratar alltså om samma Amanda bara att hon int evet det) Sen frågar hon var jag bor och då säger jag att jag bor där jag alltid bott med karin och Amanda, då skrattar hon till och säger " men så märkligt jag har också en karin i min släkt" Då säger jag, din dotter karin är min mamma, och jag är ditt barnbarn. Mormor säger att hon inte vetat det någon gång, då säger jag att hon vetat men bara glömt, men hon är fast besluten att hon aldrig vetat det. Likaså tror hon att hennes dotter Brita fortfarande går i skolan och ska komma hem och att min mamma också ska komma hem och göra läxor och sånt.




Jag vet inte vad hon skulle må bäst av. Vill bara att hon ska slippa den här skiten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0