Min mamma är en hjälte

Jag shoppade ett par byxor på H&M - skitsöta med blommor på :] Iallafall så betalade jag dem på nedreplan och sen vandrade mamma ivg för hon villa ha benvärmare. Jag vandrade efter och sen när vi skulle betala så sa jag att vi skulle ta dem nedre kassorna för att det var så lång kö där uppe. Mamma sa att det säkert går fort så vi stannade kvar.

När vi står där så helt plötsligt så faller hon som står först i kön ihop och slår i huvudet jättehårt i golvet. Mamma och jag försöker få kontakt med henne (min övning med mini-Anne var plötsligt givande) iallafall försökte mamma hitta ett epilepsihalsband eftersom hon inte svarade när vi frågade. Vi ringde ambulans och föröskte få hjälp därifrån men dem sa bara att vi skulle hålla koll på henne och om det blev några förändringar skulle vi ringa igen. Men dem var påväg. Efter ett tag så börjar hon reagera och viskar fram lite ord. Jag är jäkkligt glad att mamma var med för hon kan det här med epilepsi tack vara sitt jobb och såg att det inte var det och att hon antagligen bara svimmade eftersom hon var så sjukt varm. Efter en stund så kunde vi prata med tjejen och fick reda på lite saker. Hennes pappa fyllde år och hon skulle köpa en present så svimmar hon där. Hon var helt ensam så både jag och mamma som är så känslosamma började gråta när ambulansmännen bar iväg henne. Hon var iallafall jättetacksam att mamma tog hand om henne :)

Det kändes verkligen som om det var meningen att mamma skulle se det och rycka in för jag insisterade ju på att betala i nedre kassorna och mamma skulle igentligen inte ens köpt benvärmare lixom.

Hoppas hon mår bra nu iallafall.


Kommentarer
Postat av: anna

guu så läskigt!! men vilken tur att karin kunde hjälpa henne. verkligen Ödet! kramar

2010-11-13 @ 19:45:47
URL: http://moimeandmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0