Blåsor

Mamma vad ska man göra när man har blåsor på händerna? Ska man sticka hål på dem eller låta dem vara?


Har haft mysmorgon i sängen tills nu och ska ut och äta frukost snart tror jag :) Min mage är fortfarande i protest dock så det är ju mysigt :S

Blandade känslor fortfarande men den här veckan ut kommer jag nog klara helt fint iallafall. SKa väl spendera lunchen till att vika tvätt om inte det är gjort och sen vid 14 blir det att underhålla filippo i 2 timmar. Sen lekparken med alla tre kidsen i guess.

Pussciao

Kommentarer
Postat av: Mamma

Om den är stor och i vägen kan du sticka hål på den. Stick då i kanten och töm den. Sätt sedan på ett plåster så det inte kommer in en massa smuts i den. Lycka till. Puss

2010-10-14 @ 13:47:05
Postat av: Mamma

Vet inte om min info kom fram. Men är jag läste om att det var brännblåsor så kanske du ska vänta någon dag med att ta hål på dem. Skinnet skyddar ju en del. Kolla om de kanske har någon fet salva eller svalkand salva mot brännskador, kanske Alovera eller liknande. Kom ihåg att om du bränner dig eller om någon annan råkar ut för det. Spola under svalt ej iskallt vatten länge minst 10 min om det är ett större område Puss igen

2010-10-14 @ 13:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0