Tisdag och svenska kyrkan möte

Ska snart cykla iväg mot ett cafe på corso vittorio emanuele II :) hoppas jag hittar den här gången^^ ska vara där vi 10 så ska åka snart i suppose :)

Angående snacket igår då.
Jag gick upp till barnen när dem skulle sova och frågade varför dem var ledsna men då var det bara för att dem var trötta typ. Så frågade hon om jag var ledsen och då sa jag att jag typ var det lite...sen började hon var för snäll så jag började gråta. DÅ hade vi ett snack om allt och jag berättade att jag kände mikg lite som deras städare och att lönen är minimum. Igår kändes det som om hon förstod allt och sådär men så drog hon upp det igen och sa att jag betala inte det för att städa för det är inte under din jobb-tid. Fyndigt. Utan jag är städar eutan betalt istället (Y) men iallafall så berättade dem att dem förstod om jag ville åka hem och att dem inte skulle bli sura/arga osv. Men att deras enda önskan var att jag skulle stanna tills en ny aupair hade kommit. Så det kändes bra.

Jag vill stanna till Jul innan eller efter lite oklart men är inte säker på om jag klarar det men det märks ju. Dem berättade att när jag var ute i lördags hade marco väckt patty klockan 5 och sagt att hon skulle gå ner och kolla så jag var hemma. SWEET.






Min svenska familj är ju bara underbar för att de är det:) Det vet ju alla <3



Nu går jag ut i kylan !
Ciao

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej hoppas det blev bra med mötet med Elisabeth, och att det blev ett givande möte, och eftermiddagen blir bra.

Puss

2010-10-12 @ 11:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0