Mölkky

SO FUN!

Har haft det jätteroligt med F&F. V blev 6 pers som spelade, jag, F&F, Stieg, Uno och Gunnar med sin konjak hih. Jag vann flera gånger men fan vad svårt det är!

Kan försöka förklara om det är någon som är intresserad. Men ställer upp klossarna såhär:



Sen spränger man med mölkkypinnen som är likadann som kubbpinnen. Då faller ganska många som ni kanske fattar. Då räknar man hur många man fått ner och skriver upp poängen. När man spridigt ut dem lite kan man börja satsa på enskilda klossar. Tex. tolvan. Får man ner den får man tolv poäng men råkar man ha ner en till får man bara två för då räknar man antalet istället. Hänger ni med? Sen är det först upp till 50 som gäller. Råkar du få ner för många så ramlar du ner till 25 igen sen håller man på sådär.

Jag ska fixa ett sånt spel så ska jag spela det i sommar! Lovely.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0