Uteritt

Känner att blogggen blivit en lite hästblogg men jag tycker om det och då får det vara så :) Idag gick ridningen väldigt fort. Jag skulle rida ut med Hazze för första gången och visste int evad man skulle ta för väg utan chansade lite. Hittade en jättebra väg som vi red på. Han är ganskja nervös av sig så han hoppar och studsar och skyggar för lite allt möjligt. Vi travade och galloperade lite på ett fält sen kom vi till en gård vi skulle rida igenom och då freakade han  totalt stackarn. Han ställde sig nästan upp och vägrade gå förbi. Men jag var lite ihärdig så efter ett tag gick det. Då kommer ju såklart en bil med tomt släp som hoppar och skramlar som bara den. Skuttskutt igen med hazze. Kom förbi den iaf och kom tillslut ut på asfalterad väg. Vad händer då? Älska flygfältet. Två jävla jumbojets eller vad fan det var bränner över oss och jag känner hur han bara skakar. Vi överlever det och börjar gå hemåt. Han ser en brunn och tvärnitar. Dike på båda sidorna och jag ber till gud att vi inte ramlar ner där. Han kastar sig till vänster och hoppar över diket. Ner på en åker och skenar iväg. JAG SATT KVAR! haha. Jag tyckte så synd om honom stackarn han var verkligen livrädd. Men hem kom vi och efter lite mat och ompyssling var han relativt lugnt igen. Kommer sakna honom massor under dem här 5 dagarna jag åker bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0