7e Mars - Tömmkörning

Det gick inte så jättebra med Hazard idag. Vi skulle tömmköra i ridhuset. Börjar skritta och han är ganska seg. Smackar på lite och sådär. Sedan river nån upp porten till ridhuset. Plåtplåtplåt. Han blir ju såklart rädd. Sedan ska jag försöka få honom att trava vilket inte är det lättaste, särskilt inte när folk tittar på. Sprang runt och försökte jaga fram honom i trav men han bara vände inåt mot mig med bakåtstrukna öron. Vilket inte är så bra. tilslut gick det iaf men han gick så jääääkla långsamt och jag kunde inte få honom att öka. Sedan började vi trava över upphöjda bommar. Gick bra några gånger i höger varv men sen när jag bytte till vänster gick allt åt helvete typ. Har ju en långpisk som man snärtar med i luften och den blir han asarg av så vänder inåt, sparkar bakut, hugger efter mig osv. Trevligt trevligt. Sådär stod vi typ en kvart, han stod och hoppade och kickade och jag stod bakom och försökte få honom att ta ett steg framåt. Till slut fick jag honom över bommarna och det såg jag som en seger så då slutade vi. Sprang några ggr med honom över bommarna också men det var för jobbigt för mig tillslut haha.

Det roliga är att han är assur kickar och hugger när jag står två meter ifrån. När jag går närmare och börjar klappa honom blir han som en lite bebis och lägger huvudet i min famn typ. Sweetheart <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0